Toshkent xalqaro aeroportida uchib kelish zonasini rekonstruksiya qilish ishlari davom etmoqda. Bu haqda Uzbekistan Airports xabar bermoqda.
Loyiha bino fasadini oldinga surish orqali uchib kelish zalini kengaytirishdan tashqari, qo‘shimcha estakada qurishni ham nazarda tutadi. Birinchi yo‘l o‘tkazgich faqat sayyohlik avtobuslari va aeroportning rasmiy taksilari uchun mo‘ljallangan bo‘ladi. Auksion orqali bir nechta litsenziyalangan operatorlar kirish huquqiga ega bo‘ladi, ular, o‘z navbatida, yo‘lovchilarga turli narx toifalarida — byudjetdan tortib komfort va biznes-klassgacha taksi xizmatlarini taqdim etishlari kerak. Bunday yondashuv adolatli xizmatlar bozorini shakllantirish va aeroportdan sayohatni sezilarli darajada arzonlashtirish imkonini beradi.
Ikkinchi estakada kutib oluvchi avtomobillar va taksi agregatorlari uchun ishlaydi. Tirbandliklarning oldini olish uchun vaqt bo‘yicha cheklov joriy etiladi: yo‘lakda to‘xtash 10 daqiqadan oshmasligi kerak. Nazoratni amalga oshirish uchun yo‘l o‘tkazgichga IIV tizimiga integratsiya qilingan videokuzatuv kameralari o‘rnatiladi. Bu vaqt chegarasidan oshib ketishni qayd etish va qoidabuzarga avtomatik ravishda jarima yuborish imkonini beradi.
Uchib kelish zonasidagi bugungi vaziyat qoniqarsiz: tabiiy avtoturargohlar, noqonuniy tashuvchilar va doimiy tirbandliklar yo‘lovchilar va kutib oluvchilar uchun jiddiy noqulayliklar tug‘dirmoqda. Biz buni tan olamiz va o‘z tomonimizdan barcha choralarni ko‘ramiz. Rekonstruksiya tartib o‘rnatish, transport oqimlarini aniq chegaralash va xizmat ko‘rsatishning madaniy sharoitlarini shakllantirishga qaratilgan. Ishonchimiz komilki, amalga oshirilayotgan chora-tadbirlar aeroportda bo‘lishni ham poytaxt aholisi, ham xorijiy mehmonlar uchun qulay va xavfsiz qiladi, — deya izoh berdi Uzbekistan Airports matbuot xizmati.
Rekonstruksiya amaldagi aeroportda, uning faoliyatini to‘xtatmagan holda olib borilayotgani sababli jarayon ikki bosqichga bo‘lingan. Joriy yil oktyabr oyi oxirigacha yakunlanadigan birinchi bosqichda qo‘shaloq yo‘l o‘tkazgich va 330 o‘rinli avtoturargoh, jumladan, tez quvvatlash stansiyalari o‘rinlari foydalanishga topshiriladi. Ikkinchi bosqichda uchib ketish va uchib kelish terminallarini birlashtirish orqali qurilish texnikasi uchun qoldirilgan yo‘lak hisobiga kirish yo‘laklarini uzaytirish va kengaytirish rejalashtirilgan.