Toshkent shahar hokimi Shavkat Umurzoqov poytaxtdagi tirbandliklarning asosiy sabablarini yo‘llarning tirbandligi, avtomobillar sonining oshib ketishi va yo‘l infratuzilmasining yagona nazorati yo‘qligi deb atadi. Bu haqda u “O‘zbekiston 24”ga bergan intervyusida aytib o‘tdi.

Shahar hokimining so‘zlariga ko‘ra, poytaxt yo‘llari bir vaqtning o‘zida 400 mingga yaqin transport vositalarining harakatlanishiga mo‘ljallangan, ularning soni esa 1 milliondan oshadi. Bugungi kunda poytaxt yo‘llari faoliyatiga 6 ta turli idora mas’ul bo‘lib, bu yagona taraqqiyot strategiyasini shakllantirish imkonini bermayapti.

Hukumat yirik megapolislar — Seul, Shenchjen, Dubay va Moskva tajribasini o‘rganib, yo‘l harakatini tashkil etish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni taqdim etdi. Buning uchun Yagona boshqaruv markazi tashkil etiladi, u barcha transport turlari va yo‘lovchilar oqimini hisobga olgan holda master-reja ishlab chiqish imkonini beradi.

Master-reja asosida aholi jamoat transportidan foydalangan holda eng qulay yo‘nalishlar haqida ma’lumot olishi, yo‘lovchilar esa ta’mirlash va muqobil yo‘llar haqida oldindan xabardor qilinishi mumkin bo‘ladi. Prognozlarga ko‘ra, jarayonlarni raqamlashtirish tirbandliklarni 30-40 foizga kamaytiradi.